ششمین انقراض دسته جمعی زمین در حال وقوع و “به سرعت در حال شتاب است” مطالعات جدید.

محققان در مطالعه ای که این هفته در مجله مجموعه مقالات آکادمی ملی علوم (PNAS) منتشر شد ، هشدار دادند که ششمین انقراض دسته جمعی زمین در حال وقوع است – و به سرعت در حال شتاب گرفتن است . چرا اهمیت دارد: این مطالعه به درک فزاینده ای از تأثیر منفی انسان ها بر…

بز کوهی پوکو وحشی در بوتسوانا.

چرا اهمیت دارد: این مطالعه به درک فزاینده ای از تأثیر منفی انسان ها بر مسیر زمین می افزاید.

آنچه آنها دریافتند: این مطالعه اشاره کرد که گونه های جانوری با سرعتی 35 برابر سریعتر از هنجار تاریخی در طول میلیون سال گذشته در حال انقراض هستند.

• محققان نقش انسان در این پدیده را برجسته کردند و خاطرنشان کردند که گونه های جانوری از بین رفته در 500 سال گذشته در غیاب انسان حدود 18000 طول میکشید تا منقرض شوند.
  • این مطالعه افزود: تخریب زیستگاه، تجارت غیرقانونی و اختلالات آب و هوایی احتمالاً در دهه‌های آینده باعث افزایش سرعت انقراض خواهد شد.

جراردو سبالوس، نویسنده اصلی این مطالعه، به Axios گفت: از دست دادن دسته جمعی گونه های جانوری به معنای از دست دادن سابقه تاریخ تکامل و پتانسیل سیاره است و پیامدهایی برای انسان خواهد داشت.

• سبالوس گفت: “زندگی روی این سیاره به دلیل گیاهان و حیوانات – گیاهان و حیوانات وحشی – و اکوسیستم هایی که آنها تشکیل می دهند وجود دارد.”
  • وی افزود: محصولاتی که انسان استفاده می کند، ترکیب گازهای جو که آن را برای زندگی روی زمین مناسب می کند و ترکیبات فعالی که برای داروها استفاده می شود، همه به نوعی به گیاهان و حیوانات وابسته هستند.
  • سبالوس گفت: با از دست دادن کل شاخه های ژنتیکی، “ما توانایی سیاره را برای حفظ حیات به طور کلی و حفظ حیات انسان به طور خاص از دست می دهیم.”

وضعیت بازی: تحقیقات جدید بر اساس تعدادی از مطالعات سال های گذشته استوار است که به زمین در حال تجربه ششمین انقراض دسته جمعی هشدار داده بودند.

• دانشمندان قبلاً هشدار داده بودند که بیش از 1 میلیون گونه در معرض انقراض هستند و برخی از آنها ممکن است طی چند دهه از بین بروند.
  • یک مطالعه جداگانه که اوایل تابستان امسال در مجله Biological Reviews منتشر شد ، اشاره کرد که ششمین انقراض دسته جمعی که در حال حاضر در حال انجام است، اولین انقراض دسته جمعی است که “مستقیماً توسط یک گونه منفرد – انسان ایجاد شده است.”
  • محققان در ژوئن پیشنهاد کردند که یک دوره جدید را برای بازتاب تاثیر انسان بر زمین تعیین کنند.

بله، اما: همه دانشمندان متقاعد نشده اند که تلفات فعلی حیات وحش ششمین انقراض دسته جمعی را تشکیل می دهد.

• استوارت پیم، استاد محیط زیست حفاظتی دوریس دوک در دانشگاه دوک، به Axios گفت: «ما هیچ ایده ای برای شناسایی ششمین انقراض دسته جمعی نداریم.
  • او تاکید کرد که مخالفت با فرض ششمین انقراض به معنای مخالفت با این واقعیت نیست که زمین در حال تجربه تلفات حیات وحش است که بسیار سریعتر از چند میلیون سال گذشته است.
  • “وقتی شروع به گفتن می کنید، “خب، این چگونه با آنچه در 65 میلیون سال پیش رخ داده مقایسه می شود؟” آن زمان است که کار واقعاً دشوار می شود.» پیم گفت.

سبالوس انقراض دسته جمعی را به عنوان یک رویداد فاجعه بار تعریف کرد که نسبتاً سریع اتفاق می افتد، ناشی از یک فاجعه طبیعی است و 70٪ از گیاهان و حیوانات روی زمین را از بین می برد.

• سبالوس گفت، بحث در مورد اینکه آیا ششمین انقراض دسته جمعی در حال وقوع است یا نه “واقعا مهم نیست”.
  • او افزود ، صرف نظر از اینکه شما آن را چه مینامید، زمین با از دست دادن گسترده تنوع زیستی، تغییرات آب و هوا و مسمومیت محیط زیست مواجه است.

سابقه و هدف: آخرین انقراض دسته جمعی پس از برخورد یک سیارک با زمین در حدود 66 میلیون سال پیش رخ داد.

• محققان دریافتند که این تاثیر اساساً تنوع و ساختار جنگل‌های استوایی در آمریکای جنوبی را تغییر داده است.

نتیجه: مطالعه جدید خاطرنشان می کند که “تلاش های فوری سیاسی، اقتصادی و اجتماعی در مقیاس بی سابقه” برای جلوگیری از این انقراض های دسته جمعی و تاثیرات آن ضروری است.

• سبالوس گفت که انسان‌ها علم، فناوری و دانش “برای انجام کارهای بسیار بهتر” را دارند.

همچنین ببینید